Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.04.2016 19:00 - Да намериш музата си
Автор: walkerbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 445 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 09.06.2017 23:03


Оказа се, че това да намериш музата си, е нещо много специфично. Не е просто действието да кажеш "това е моето вдъхновение".

Това е процес. Процес на изграждане. На изследване. На това да почнеш бавно да усещаш какво те влече. Какво те кара да искаш да следваш страстта си. Какво те кара да се опитваш, да не успяваш, и да продължаваш да опитваш. Това е процес. И разбира се, чувство. Чувството на щастие, като успееш. Чувството на еуфория, като се получи. Знанието, че тя - музата - е там някъде, и ти можеш да намериш в нея вдъхновение.
И усещането... Усещането за желание. Да искаш да постигнеш същият резултат отново, да се опиташ да постигнеш като минимум  същото като предният път. И да имаш позитивната нагласа, че ще се получи. Да знаеш, че ще стане.

Ще се опитам да вкарам описаното в пример. Иначе не мога да обясня какво точно имам предвид.

Аз се занимавам с фотография. Не съм фотограф - смятам, че за това звание са нужни страшно много опит и знания. Сменил съм 4 фотоапарата за 5 години, като всеки следващ беше едно ниво по-добър от предният. Нищо особено, но според мен е важно за разказа.

Миналата година се запознах с една девойка. Тя ме впечатли още от първият ни разговор... А не е лесно да ме впечатли човек. Искам да кажа, че има интересни хора, има хора с интересни истории, но са малко тези, които остават в мисълта ти заради визията си, начинът на говорене и това, за което говорят - говоря за трите неща, събрани заедно.

Общо взето, запомних я.

По стечение на обстоятелствата почнахме да си говорим. После спряхме. Тук може да се каже, че аз съм виновен. Но причината е без значение за тази тема.

Не си говорихме месец или 2 и след това пак започнахме. И от време на времезасягахме темата за фотографията. Казах й, че искам да се опитам да я снимам. Някъде сред природата. С ясното съзнание, че може да не се получи нищо. И тя се съгласи. Истината беше, че нямаше нужда да я моля да се подготвя - харесваше ми стила й на обличане. Виждах, че тя се чувства комфортно и не смятах, че има нужда да променя каквото и да било - за мен е важно човек да е отпуснат и да не се притеснява.

Когато излезнахме извън града и отидохме в планината, бяхме в добро настроение. Бяхме усмихнати, нямаше неловко мълчание, говорихме си всякакви неща, без да се притесняваме. Това ме накара да я помоля да я снимам сред природата по начини, които съм виждал в различни сайтове за фотография - исках да уловя чувството, което са уловили фотографите тогава. Тя се съгласяваше на моите прищявки.

През цялото време се усмихваше, не ме коригираше, не се заяждаше, нито пък ми казваше, че няма да се получи. Помагаше ми и по никакъв начин не ми показа, че идеите ми са глупави. А за мен това беше най-важното.

Прибрахме се усмихнати. Аз лично бях щастлив. И това... беше прекрасно. Не се бях чувствал така от около 10 месеца. А наистина имах нужда да се почувствам щастлив. Да се почувствам доволен. Да знам, че съм успял да накарал някой да се усмихне и че някой ме е накарал да се усмихна.

Впоследствие започнах да снимам повече. Опитвах се да заснема все повече моменти, пейзажи, места. За разлика от преди, за мен нямаше значение дали в кадрите ми има хора или не - аз се опитвах да уловя чувството. И всеки път докато го правех, почвах да се сещам за този първи път с нея и с това как се усмихваше независимо какво я молих.

Почнах да се чувствам щастлив, докато се занимавам с фотографията. Не просто щастлив от резултата, а от самото действие.

Почнах да чета за фотографията, да се опитвам да се надграждам. Опитвам нови неща, нови идеи, които преди не съм смятал, че ще успея да направя.

Истината е, че искам пак да се опитам да снимам тази девойка. Искам пак да усетя това настроение. Искам пак да видя тази нейна усмивка.

Защото тя - тя е моето вдъхновение. Тя е моята муза.





Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: walkerbg
Категория: Други
Прочетен: 22063
Постинги: 16
Коментари: 3
Гласове: 1
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031